tisdag 4 mars 2014

Mina bristningar

Har precis googlat runt lite på bilder på bristningar i samband med graviditet, och jag blev rent äcklad!

Men det är så konstigt, när jag tittar på mig själv i spegeln på magen som är halvtäckt av långa lila bristningar så ser jag inget fult. Tycker nästan att de pryder magen på ett fint sätt. Såklart är de inte snygga, men de är inte så fula heller att jag mår dåligt av det.

Men det är nu. Jag har en stark känsla av att jag kommer tycka min deg-mage med ränder är rent nasty efter förlossningen. Och när jag ser bilder på nätet, tycker jag ser ser hemskt ut, och jag kommer att vara där. Jag kommer att ha den hemska magen som ser ut så som på bilderna.

Jag har haft bristningar hela livet. Mina bröst är helt täckta av bristningar som jag fick i tonåren, och även en del på låren. Men de syns inte längre, och dessutom var de aldrig så långa och grova som de på magen nu. Magen är alldeles gropig och jag ligger ibland och drar fingrarna längs med dem, känner tydligt spåren de har grävt och undrar starkt hur tusan magen ska kunna krympa tillbaka när all elasticitet har försvunnit tack vare ärren.

Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar