måndag 12 maj 2014

Mjölkfritt!

Jag har sedan i torsdags kört stenhårt på mjölkfritt. Inte laktosfritt utan helt utan mjölk, mjölkpulver, vassle och alla andra mjölkprodukter. Detta för att lilleman hade börjat skrika mer än tidigare, sov jättedåligt, fick diarré och var allmänt missnöjd. Vet ni, det är mycket bättre redan!

I två dagar nu har liten haft bra dagar. Han sover mycket om dagarna, han äter utan att kräkas lika mycket, han har inte längre diarré och idag har han knappt skrikit något alls! Jisses säger jag bara. Känner mig bara dum som inte testat mjölkfritt tidigare.

Men jag ska egentligen inte ropa hej än. Det slutliga testet blir om några dagar då jag märker om han har fortsatt må bra, och då jag ska testa dricka/äta mjölk igen för att se om han reagerar. Tänkte jag ska testa mjölk till helgen.

Det är en glad och nöjd liten påg vi haft här hemma nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar