lördag 5 juli 2014

POOPS!

Idag testar vi en annan typ av tygblöjor, av märket POOPS! Det är en allt-i-allo blöja där inlägger sitter fast i skalet. De jag testade innan bytte man bara inlägget vid blöjbyte, men hr måste man byta hela blöjan. Det absolut smidigaste får jag nog säga, om man är ny på detta. Det är ju i princip som att byta en vanlig pappersblöja, men man slänger den i tvätten istället. POOPS' sitter väldigt bra på hans lilla bebisrumpa. Känns inte alls stort och bylsigt trots att den ska räcka hela blöjperioden.


Jag tycker det känns superkul detta! Lite synd att jag inte har tillräckligt för att enbart kunna köra på tyg nu. Det kostar ju lite att köpa in så därför får jag ju ta det lite succesivt.

Men det funkar bra! Det kan hända att jag behöver byta blöjan lite oftare än innan, men lilleman verkar inte bry sig om att han kissar i tyg istället för papp. Hittills har jag inte behövt byta en enda bajsblöja när vi testat tyg, eftersom jag kör potträning och har lyckats med nummer två på toa istället för i blöjan!
För en del låter detta kanske lite wierd, att låta små bebisar gå på pottan. Men hur skönt är det inte när de lär sig att det är trevligare att sköta sina behov på toa än i blöjan? Bara positivt, och definitivt mindre kladd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar