lördag 5 juli 2014

Två sommarhatare

Jag säger då det. Det har varit några skönare veckor nu, då solen varit moln och åskovädren bytt av varandra. Jag tycker inte alls det är bekvämt med den stekande solen. Somrarna innan vi fick barn så kunde det ju funka, eftersom vi kunde sticka till havet och kyla ner kroppen lite. Men nu kan vi inte det. Del för att jag inte känner mig bekväm med att ta med en liten bebis ut i stekande sol och värme. Men det är också för att lilleman hatar värmen lika mycket som jag, om inte mer. Hela dagen längtar både jag och han till kvällarna då vi kan gå ut och svalka oss lite. Han har det jobbigt just nu med värmen. Vi svettas om nätterna, och om dagarna gnälls det för han är för varm.
Lilleman har gett mig ännu en anledning till att inte tycka om sommarvärmen. I år kan jag dessutom inte åka ut och köpa kulglass i strut, för lilleman tål ju inte...

Nej, jag längtar redan till hösten! Helt ärligt gör jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar