fredag 11 oktober 2013

Förlossningsdatum

På ultraljudet fick vi ju såklart fastställt ett förlossningsdatum. Jag skrev aldrig upp det, och redan samma dag hade jag nästan glömt bort vilket datum det var. Det var det som var tanken med det hela också. Jag tänker aldrig nämna datumet för någon, barnet kommer någon gång i mars. Det är allt som behöver vetas.

Varför?

Jo för att barnet lär inte komma på utsatt datum ändå! Jag har läst siffror allt mellan 2-5%. Så få är det som föds på datumet man fått. Barnet kommer när hen är redo.
Skulle jag gå och vänta på det där datumet, så skulle jag bli mäkta besviken och trött när det datumet passerades. Skulle hen komma 1-2 veckor tidigare skulle jag kanske inte vara mentalt redo för en förlossning.

Mars är min beräknade förlossningsmånad.

Jag hoppas att vänner och familj kan respektera detta. Vet många som dagligen fått samtal från sina nära och kära när datumet närmar sig, och ännu mer när datumet passerats. "Är det något på G?" "Har bebis kommit än?". Tänk så frustrerande detta måste vara för en höggravid mamma som bara går och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar