söndag 30 mars 2014

Amningen suger!

Jisses vad amningen kan sno energi från en. Brösten är inte längre sprängfyllda med mjölk, vilket jag är tacksam för, men vet inte om det beror på att det håller på att stabilisera sig eller om det är för att min kropp inte orkar producera. Jag äter om en kratta just nu. Ingen aptit och dagen består oftast av frukost samt kvällsmat, enbart. Jag vet att jag behöver mer!
Lilleman är dålig på taget vilket nu har gett resultat, sår på både brösten. Fick först på det ena och hoppades att jag kunde låta det vara och enbart pumpa för att låta det läka, men nu kan jag lika gärna riva upp såret igen eftersom det andra bröstet också har ett sår nu. Lilleman måste ju ha mat! Att ge ersättning kommer inte på fråga, eftersom han blir mätt på det jag har och jag vill så gärna få amningen att funka finfint.

Det är väl bara att kriga sig igenom!

2 kommentarer:

  1. Har du såriga bröstvårtor kan bröstvårdscreme och amningsnapp vara ett tips så de får läka. Men BVC har säkert tipsat om det redan :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska till apoteket idag och se vad jag kan hitta :)

      Radera