onsdag 30 april 2014

Träning för hela året

När jag var på återträff på mvc med föräldrautbildningsgruppen så fick vi tips om Olga Rönnberg. En av tränarna i Sveriges Biggest Loser, som har ägnat sin karriär åt att utforma träning för nyblivna mammor (men även gravida, äldre mammor, icke-mammor kan tillämpa hennes träning). Superbra träning för mig!

Så jag köpte hennes bok:
Den är uppdelad i perioder där en period sträcker sig ca tre månader, och man ska då hålla sig till den träningen under perioden ut - sedan kommer en period som är lite tuffare.
Jag har redan börjat med promenader, men nästa vecka ska jag officiellt starta träningsprogrammet. Jag är verkligen peppad! Jag har ju lilleman som motivation. Dessutom tar det 1 år att genomföra hela boken, så det känns inte som en quick fusk fix, utan som något hållbart.

Heja mig!

Här är hennes hemsida:
Mammafitness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar