måndag 1 juli 2013

Man vill alltid ha det man inte kan få

Nu börjar nerpackningen av vår lägenhet sätta fart på allvar. Men det har kommit upp en irriterande vana. Saker och ting som jag inte använt på flera månader, vill jag helt plötsligt börja använda nu när de är nerpackade i lådor. Mitt tecknande har legat på is ett bra tag nu, och igår packade jag ner allt mitt material. Såklart får jag ett supersug efter penna och papper nu.

Men det är väl så, att man hittar, klämmer och tittar på saker som legat undangömda ett tag. Sedan har man det i minnet och man återväcker lusten att pyssla igen. Nu infinner sig istället en del rastlöshet. Att inte kunna göra det som man kom på att man ville göra, det gör mig frustrerad. Det är nästan tur att jag inte började packa tidigare. Att börja packa två veckor innan flytt känns helt plötsligt perfekt. Jag känner ingen oro över att vi inte kommer hinna, men jag känner en viss oro över att jag kommer köra slut på mig själv. Jag har nu ännu en mardrömsvecka på jobbet med åtta pass på nio dagar. Jag trodde det bara var en engångsgrej förra gången (för bara en vecka sedan), men icke.

Jag har en ledig dag efter flytten är klar, och då ska jag sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar