torsdag 22 augusti 2013

Lite hopp

Chefen ringde igår kväll och kallade mig till intervju till en fast tjänst som jag sökt. Detta gav mig lite hopp. Jag vet att jag ALDRIG i världen kommer att få tjänsten, eftersom det är så många andra som sökt som har företrädesrätt. Men jag sökte för att helt enkelt visa intresse för arbetet och för avdelningen.

Så igår fick jag lite nytt hopp. Jag är tydligen intressant nog för att bli kallad till intervju (av de ~30st som sökt). Det betyder att jag måste ha gjort ett bra jobb under sommaren, eftersom de kallar mig tillsammans med de andra som har LAS på sin sida. Jag blir inte lasad förrän i februari, och då endast för företrädesrätt till vikariat. Om 1½ år blir jag lasad för fast tjänst (nu räknade jag inte in pausen med mammaledighet). Så även det faktum att jag inte kommer få tjänsten, så känns det bra att de tänker på mig som en kandidat.

Jag känner mig lite lugnare nu, inför höstens jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar