tisdag 20 augusti 2013

Det positiva med illamående

Sitter här och försöker komma på saker som är positivt med det här illamåendet.
För det första går jag ner i vikt. Jag har gått ner 2 kilo sen detta startade. Att gå ner för mkt i vikt är kanske inte bra för fostrets skull, med näring osv. Men 2 kilo lär ju inte vara farligt. För det andra får jag äta och dricka precis vad jag vill, allt beror på vad jag får ner för dagen. Det betyder alltså att jag bara äter det jag är sugen på.

Så, där har vi det. Två positiva saker med illamåendet! Yay.

Idag går jag även in i vecka 11. Tydligen räknas cellklumpen inte som en cellklump längre (embryo), utan hen går in i fosterstadiet (och kommer vara där fram tills födseln). Jag ska inte längre kalla hen för cellklump, och jag ska inte kalla hen för foster. Hädanefter får jag tilltala klumpen som bebis. B.e.b.i.s. Beeeebiiis. Bebis (pränta in i huvudet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar