måndag 16 september 2013

Hösten

När jag var liten var sommaren det bästa som fanns. Sol, bad, och utelekar dagarna långa. Sommarlovet får man ju inte glömma.

Men nu när jag är vuxen så har jag försökt hålla mig fast vid att jag tycker om sommaren, men snabbt insett att så inte längre är fallet. Värmen är olidlig, det är svårt att sova om nätterna och gå man ändå ut så bränner jag mig nått så fruktansvärt oavsett solskydd. Visst det är skönt att slippa gå runt och bära på en jacka, men för det mesta är sommaren bara svettig, klibbig och äcklig.

Jag är en höstmänniska! Den intensiva värmen försvinner, man kan börja gå runt i de där mysiga tjocka filtarna, börja dricka varm choklad eller té. Regnet är vackert och blåsten ger extra mysfaktor. Alla färgerna som kommer fram i växtriket är de finaste som finns. Lukterna som kommer fram, av förmultnande löv och mull och våt jord. Hösten är verkligen det bästa på året.

Sen kommer vintern och jag kan njuta av den bitande kylan, och knastret mellan snön och skorna.
Nu bjuder jag på två fina höstbilder som jag hittade på nätet.Den nedersta bilden är lite mer av höstrusket, men det är precis så jag vill ha det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar