tisdag 17 september 2013

Tiden flyger

Idag går jag in i vecka 15 i graviditeten. Jag fattar inte vart tiden tar vägen, eller rättare sagt, vart veckorna tar vägen? Jag har t.o.m. en minneslucka på en vecka, en vecka som jag inte har ett enda minne av att jag passerat (alltså rent grav-veckomässigt). Gick tiden så snabbt? Tydligen! Nu är det dessutom bara tre veckor kvar till ultraljudet. Det var ju sex veckor kvar igår? Ja herregud.

v 14-15. Magen ser stor ut, men det mesta är sen tidigare även om bebismagen har börjat växa.
Jag har ännu ej börjat gå upp i vikt, vilket jag är tacksam för. Perioden med allt illamående har gjort att jag väger tre kilo under startvikten, och jag har ännu ej börjat öka från min nuvarande vikt. Har stått still på den i flera veckor nu. Så jag antar att jag förlorar lite i vikt, samtidigt som graviditetsvikten ökar i samma takt. Det har jag inget emot, men jag har verkligen ingen energi att leva på. Snart nog kommer jag börja gå upp i vikt igen, och förhoppningsvis hitta ett jämnare energiintag så jag slipper denna trötthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar