söndag 13 oktober 2013

Att återta kontakten

Igår kom min farbror och hans fru hit på besök. Vi har träffats lite sporadiskt på någon spelning de haft, med nått års mellanrum. Nu äntligen fick vi tid att umgås lite, Samtala kring gamla minnen och varför vi förlorat kontakten.

Nu när vi har ett litet barn på G, så känns det riktigt roligt att återfå delar av min egen släkt. Jag vill ju ha ett större nätverk av släktingar som mitt barn kan få lära känna. De alla är ju så unika på deras sätt. Jag vill inte missa det, och jag vill inte att mitt barn ska missa det heller.

Bäst av allt är väl att jag känner att jag har något gemensamt med någon i min släkt. Att ha andra värderingar och tankar än de jag växt upp med har många gånger känts ensamt.

---

Jag har verkligen bestämt mig för att skapa mitt eget liv nu. Jag har levt kvar i tanken på att tillhöra nånstans, men insett att jag måste skapa mina egna kontakter, min egna lilla bubbla så att säga. Gamla vänner, försvunna släktingar. Allt som jag saknat.

2 kommentarer:

  1. Tack Ida för att vi fick komma hem till dej. Det var befriande att prata, tack för att du är så okonstlad och öppen. Det var många funderingar som klarnade vid vårt samtal. Hoppas vi kan fortsätta hålla kontakten, ni får komma hem till oss någon gång! Nästa gång tar jag med min syster till dej.
    Fortsätt att vara den du är. Jag tycker du är en fantastisk människa!
    L.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Jo du, det känns skönt att prata med någon som kan relatera till det jag vill ha sagt. Lite förståelse. Kommer gärna på besök till er med! Vi får höras framöver inför nästa trädd :-)

      Radera