måndag 18 november 2013

Förlossningen

Det är några månader kvar, men självklart snurrar mina tankar ofta kring förlossningen. Vad den kommer innebära för mig.

Ibland känner jag nästan oro, för även om jag har mycket kunskap om naturlig förlossning via mitt doulande, så kan jag inte låta bli att tänka att jag inte skulle kunna tillämpa det på mig själv. Jag får kanske panik?
Men för det mesta känner jag mig trygg, förutom den biten som jag tagit upp i ett tidigare inlägg (Förlossningsrädsla).

Idag längtar jag något så fruktansvärt efter att få se mitt barn. Hur ser hen ut? Vad är hen för person? Har hen hår på huvudet och har hen mina eller sambons ögon? Idag känner jag att jag kan lyfta berg och gå igenom eldhav, bara för att få se mitt barn. Jag längtar till tusen, för att vara gravid är INTE särskilt mysigt, förutom när bebis sparkar. Dessutom har jag lyckats få en krabat som har väldigt starka sparkar, vilket gör mig lite rädd för hur ofta jag kommer pissa på mig eller tappa andan när barnet blir så stort att hen sparkar upp under bröstkorgen eller ner mot urinblåsan. Redan nu känns det knipigt när jag får en spark på blåsan, och jag är bara i v 24. Verkligen glamouröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar