söndag 24 november 2013

Vecka 25

Just nu står tiden stilla tycker jag. Känns som att jag befinner mig i samma graviditetsvecka hela tiden. Det händer ju inte så mycket nytt precis. Magen verkar inte bli så mkt större (se bilder) och bebis sparkar lika hårt som hen gjorde för några veckor sedan, men till skillnad från då och nu är att jag nu även känner när hen stryker sig mot kanterna. Nu känner jag verkligen varenda rörelse där inne. Igårkväll målade bebis ett "S" innifrån, vilket var lite häftigt minsann.

Jag tog en bild i förrgår, och jag ser minsann ingen "växtökning" på magen. Gör ni? Tidigare var jag mer jämnrund, men nu är jag mer putig där nere, men inte större. Kommer ihåg att jag för bara 3-4 veckor sedan mätte magen med måttband, och insåg att magen då var lika stor som precis innan jag blev gravid. Nu har jag faktiskt ingen aning om jag har gått upp i vikt fettmässigt eller inte, men det verkar ju inte så. Jag har iaf kommit över min startvikt nu, men om det endast är graviditeten som väger eller om jag oxå har gått upp i vikt vet jag inte.

Bebis mår bra och jag mår Okej, så egentligen finns det väl inte så mycket att klaga på, haha.

v 24-25
v 18


2 kommentarer:

  1. Hej Ida!
    Jag vet inte om du kommer ihåg mig....vi gick doulautbildningen tillsammans (hon med staffordshire bullterriern du vet). Anyways, jag ville egentligen bara gratulera till hus, jobb och graviditet! Spännade alltihop ju! Mars är en perfekt månad att föda barn i (båda mina är mars-barn, inte alls partisk hehehehehe). Intressant att läsa dina tankar om förlossning och föräldraskap, tillhör ju själv den där light-alternativa skaran (sjalar barnen, ammar ammar ammar-perspektivet och ett könsnormativt kritiskt tänkande tex), här är en läsvärd blogg på ämnet; http://www.jordliv.com/. Vilket fall, önskar dig all lycka, om du vill får du gärna maila mig (martah83@gmail.com)

    märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Märta! Visst kommer jag ihåg dig! Vad roligt att du hittat hit :D Och tack så mkt... Livet leker verkligen för mig just nu. Du fick mig faktiskt intresserad av staffen, och det är ett av mina förstahandsval om det skulle bli en hund (vilket jag vill, haha). Tyvärr är sambon inte lika vänligt inställd till hundar :P Tycker mig känna igen den bloggen, ska definitivt kolla in den lite närmre. Kramen

      Radera