tisdag 26 november 2013

Skämmer bort mig och bebis

Igår efter jobbet stack jag in till stan och bokade en snabb tid hos frissan. Under tiden jag väntade på tiden gick jag och shoppade lite julklappar.
Jag kände mig verkligen behövlig av en tid hos frisören. Inte bara en ny fräsch frisyr, utan lite ompyssling. Dessutom ingick det ju hårbottenmassage i samband med hårtvätten. Gudars vad jag njöt! Väl färdig kände jag mig som en helt ny person. Den trötta och slitna blivande mamman med stripigt hår såg helt plötsligt livfull ut. Jäklar vilken pangbrud till flickvän min sambo fick nu! Jag överväger starkt att boka en ny tid, fast denna gång för lite färg i form av slingor. Jag har min helt naturliga hårfärg nu, och särskilt livfull är den ju inte. Blond-grå-brun, beskriver nog den bäst. Jag vill inte lägga i nått radikalt, som rött eller liknande, men jag vill lägga i lite olika färger som går i samma nyans som min egna färg. Just för att få lite lyft i det. Får se...

Lite till bebis blev det ju såklart också. Jag har TILLRÄCKLIGT med bebiskläder hemma, men så hittar man så mycket fint och urgulligt. En stickad bodydress fick jag med mig hem. Det får bli ett av plaggen jag tar med mig till förlossningen, som bebis får åka hem i. Den ser så varm och gosig ut.

Min kära sambo har också skämt bort mig lite. Fick hem ett berlockarmband med tre stycken änglar. "En skyddsängel för mig, en för sambon och en för lilla barnet" - fick jag höra. Åh riktigt fina var de med, hemmasnickrade av någon sambon haft kontakt med.

Lyckliga jag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar