lördag 28 december 2013

En del av julen

Jag har verkligen inget att klaga på vad gäller alla julklappar jag fick i år. Alla har varit så generösa och jag har fått det jag önskat mig. Välbehövliga saker men även saker och ting som jag kan använda för att underlätta lite för mig. T.ex. slipper jag akutköpa nya gravidkläder, och jag har en pilatesboll som jag kan sitta på och gunga höfterna. Skönt för ryggen men även bra att ha när väl förlossningen kommit igång. Den välbehövliga julklappen sitter jag vid nu och skriver detta.

Nästa år är det vår tur att ha julen hemma hos oss, och då har vi ju även en liten knodd att fira jul med. Dock hoppas jag verkligen att vi nästa år kan tona ner lite på det där med julklappar till barnen. Det blev alldeles för mycket i år, nästan rent äckligt. Tror inte ens barnen uppskattade det, eftersom de endå bara vill ha de särskilda de önskat sig. Resten hamnar liksom i högen. En liten 9 månaders behöver knappast särskilt mycket heller.

Nästa år vill jag kunna ha lite julefrid, även vad gäller julklappsutdelningen.



 
Tomtedräkten vi köpte blev verkligen en succé i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar