torsdag 5 december 2013

Massage, tomtedräkt och julbord

Idag var jag sjukskriven pga av den satans foglossningen, och jag har spenderat dagen med att plocka undan lite. Inte mycket, men lite. Resten har jag bara vilat. Känner mig som en av mina patienter som knappt kommer upp ur sängen pga av deras gikt, artros eller dylik.

Jag passade på att boka tid för gravidmassage. Tyvärr var hon nog en bra massör, eftersom hon var fullbokad hela december. Så i början av januari fick jag en tid. Jag får gå och längta mig dit!

Jag passade även på att köpa hem en tomtedräkt. Vi behöver en rejäl dräkt som håller för flera jular till, nu när det är så mycket barn i familjen. Men jag ska erkänna, även jag tycker det är skitkul med en tomte som kommer och delar ut paket. Barnet i mig lever upp i juletid.

Nått sånt här blev det:

Jag var snäll och köpte till ett tomteskägg, så tomten slipper frysa allt för mycket i år.
 Nu ska jag strax göra mig i ordning inför kvällen. Det är dags för julbord med jobbet. Faktiskt det första julbord jag går på. Först blir det samling med lite glögg och mingel, sen bär det iväg till en restaurang här i Karlshamn för själva julbordet. Får se hur länge jag orkar med, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar