torsdag 2 januari 2014

Planer för 2014

Idag var jag iväg på gravidmassage i Ronneby. Verkligen välbehövligt och jag har redan bokat in två behandlingar till, till att börja med. Bara det att kunna lägga sig på mage för första gången på månader var ju verkligen underbart! Kanske borde skaffa en sån där kudde själv, hehe.

Jag kan verkligen rekommendera Aktiv Massage vid Ronneby Brunn. Hon har flera olika behandlingar att välja på, och lokalen är ju bara såå fin.

Aktivmassage.se

Nu när det nya året har påbörjats, så blir ju det här med barnaskaffandet lite mer nära. Det är nära tills jag går hem från arbetet, och om bara cirka två månader är det dags att åka till förlossningen. Visst, i min trötthet och foglossning så känns det som en evighet till. Men det är år 2014 allt händer, och år 2014 är det nu.
Jag har därför ägnat mer och mer åt planerande i mina tankar. Vad ska göras när, och hur ska det gå till? Vad mer ska vi köpa hem? Jag har min kära mor som kommer att spendera tid hos oss innan barnet kommer, och då planerar jag målarstuga i huset. Några av barnmöblerna ska målas och snyggas till och det kan jag och mor pula med under tiden vi väntar på barnets ankomst. Lagas mat ska det göras med, och frysas in. De där matlådorna lär bli guld värda under en tid efter förlossningen. Jag har även tänkt försöka få ordning på oredan i huset under tiden jag går hemma. Som det är nu känns det lite kaos. Det är liksom inte inrett på ett bra sätt. Vi har så mycket förvaringsutrymme att vi från början bara lade saker här och där. Men det är ju ingen ordning på det. Så ja, lite pul i huset lär det bli med.
Vi ska även köpa bilbarnstol. Funderade först på begagnat, men det känns ändå lite osäkert. Dessutom kan det nog vara en bra investering inför framtiden med, ifall fall.

Min första plan blir iaf att sova när jag går hem från jobbet. Sova i minst en vecka, sen kan jag börja ta tag i resterande planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar