tisdag 4 februari 2014

Magmassage

Idag var jag på gravidmassage. Jag är så glad att min sambo har gett mig den här möjligheten, att få lite ompyssling och avkoppling de sista veckorna som höggravid.

Meeen massagen började inte så bra. Fem minuter efter hon börjat massera blev jag fruktansvärt illamående, så att jag trodde att jag skulle spy rakt ut på golvet. Till detta kom svettningar som om jag nyss stigit upp ur ett bad, det bara flödade. Så jag fick avbryta. Antagligen berodde det på att det tryckte för mycket uppåt mot magsäcken och kroppspulsådern när jag låg på mage, så jag fick både blodtrycksfall och illamående. Men efter några glas vatten lade jag mig ner igen, och det gick bra.
Var lite spänd efter detta, men när jag sen lade mig på rygg och hon började massera min mage - så somnade jag nästan!

Fattar inte att det kunde vara så skönt att någon tar på ens mage? Det var iaf första gången idag, eftersom gravidmassagen är anpassad efter mina behov. Eftersom det stramar och gör ont i min mage nu, så bad jag henne köra en runda på magen också. Oboy, detta ska definitivt göras de två gånger jag har kvar på presentkortet.


Gravid inne i v35

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar