måndag 3 februari 2014

Glögg & Bristningar

Jag kan inte förneka att jag innerligt hoppades på att jag skulle slippa bristningar, även om jag från början sade att jag inte skulle bry mig så mycket om jag fick det. Det stämmer fortfarande, till viss del. För jag tror inte att jag blivit så påverkad av dem som många andra kan bli, att de inte vågar visa sig i bikini längre osv pga deras bristningar de fick under graviditeten. Där är jag inte.
Det är mer att just nu är de jäkligt obehagliga. Det kliar och svider nått så fruktansvärt just nu. Och det är ju inte snyggt! Hela underdelen av magen ser ut som en trasmatta.

Jag funderar på att lägga upp en bild på min mage med de fina bristningarna, i vilket syfte vet jag inte riktigt. Kanske för att visa att det är så det ser ut, att det är normalt, att det är dumt att tro att man ska slippa kroppslig förändring när man skaffar barn. Vi får se...

En annan sak som blivit värre nu i sluttampen av graviditeten, är sötsuget. När jag ätit middag (vilket jag inte kan äta så mkt av pga platsbrist), så är jag hungrig 20 minuter efteråt, på något med mycket kalorier. Kanske är det en naturlig del, att jag behöver äta mer för barnets skull? Ingen aning.
Men det är jobbigt, särskilt när det inte finns något gott att äta i skaffariet haha - därför fick det bli glögg ikväll. Det smakar iaf sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar