söndag 2 mars 2014

Den sista veckan?

Nu är jag inne i vecka 39 av graviditeten. Bebis är inte fixerad men jag hoppas verkligen att det blir något denna veckan, av skäl som jag tagit upp i tidigare inlägg. Magen har faktiskt börjat sjunka ner lite, men det syns inte riktigt på den bild jag tog idag. Åt precis frukost innan bilden togs, och så fort jag äter blir överdelen av magen mer svullen. Allt samlas såklart där det får plats.

Jag fick även sug efter något att göra för några dagar sedan, och kom på att virkning är ju faktiskt kul och tidskrävande. Så jag stack till stan och köpte mig ett mönster. Men fyra dagar senare är den klar, och nu sitter jag här igen utan något att göra haha. Att städa huset känns liksom inte så lockande.


Men imorse njöt jag verkligen av möjligheten att ligga kvar länge i sängen och bara filosofera, en möjlighet som kommer försvinna så fort bebis har kommit. Därför bestämde jag mig för att blanda min längtan efter mitt barn, med stillheten och tystnaden som finns här utan ett barn involverat. Det är ju faktiskt inte många dagar kvar av den ro vi har nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar