lördag 26 april 2014

Häng med på promenad!

Jag har börjat ta mig i kragen och gå ut på långpromenader. Denna veckan har det blivit fyra stycken; tre här hemma och en med svägerskan på strandpromenaden i Karlshamn. Min promenad här hemma består iaf av att gå till affären, vilket tar ca 1½ timme fram och tillbaka.
Jag trodde inte att jag skulle använda barnvagnen så mycket, men nu har vi ju fått en lilleman som somnar gott i vagnen. Det behövs, för den senaste dagen och även en bit in idag så har det varit vrålskrik här hemma. Igår sov han inte på hela dagen! Jisses vilken usel mamma man känner sig som då, när inget man gör tröstar den lille.

Men idag blev det alltså ännu en promenad. Det är underbar vår, nästan som sommar! Välbehövligt för både mig och liten, då han fick chans att sova och jag fick motion i det fina vädret. Jag har verkligen hittat motivation till att få kroppen i trim nu. Har beställt hem en träningsbok "Träning för nyblivna mammor". Den fokuserar på bålstabilitet och styrkt kropp. Den hjälper en att återfå kroppen man hade innan graviditeten, och även göra den ännu bättre om man själv vill fortsätta. Jag vill verkligen gå ner i vikt, men först och främst vill jag ha en frisk och stark kropp. Det har jag inte nu, och hade inte innan heller. Min motivation är lätt att hitta nu iaf, för min motivation är lilleman - går vi inte på promenad så kan han inte somna. Blir inte jag starkare - orkar jag inte bära runt på lilleman och senare även leka hela dagarna med han.

Så... Häng med på en promis!












Tyvärr var de fina highland cattle - korna inte synliga. De hade precis fått in en höbal bakom en av kullarna, annars hade de också blivit publicerade på nätet, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar