måndag 14 april 2014

Mother-Cave

Ni vet sådana där man-caves. Utrymmen/rum som enbart är designade eller inredda för män/ungkarlar, deras lekhörna krasst sagt. Jag har skapat min egen cave, sovrummet.
Igår bar vi upp TV:n från vardagsrummet där nere och min ps3. Så nu kan jag och lilleman stänga in oss där och bara sköta vårt skrikande/ammande/tröstande samtidigt som jag kan ha igång en film som underhållning. För det behövs nu.

Nästan all den vakna tiden från lillemans sida går åt till att amma och trösta. Han har dessutom börjat strula mer vid bröstet, vilket innebär att båda han och jag blir dyngsura av mjölk som rinner ut ur mungipan. Han suger inte längre lika hårt, vilket innebär att bröstvårtan hamnar längre ut och därmed tappar han taget KONSTANT! Och eftersom hans magknip håller igång mer, så vill han tutta mer, och han kräker därmed mer eftersom han får i sig för mycket mat. Ja jisses. Jag förstår inte varför han helt plötsligt inte tar bröstet lika bra som innan...

Så ja, vi behöver vår Mother-Cave med tonvis med handdukar och filmunderhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar