onsdag 7 maj 2014

Det är nått fel med lilleman

Ja, det är något som inte stämmer med vår lilleman. De senaste dagarna har det varit gallskrik som aldrig förr, och idag har han haft flera diarré-sprut till skillnad från normal avföring cirka en gång per dag. Han är inte förkyld.

Däremot misstänker jag mjölkallergi. Jag har inte ätit så mkt av mjölkprodukter faktiskt, men de senaste dagarna har det blivit mer än vanligt och jag tror lilleman reagerar på det.

Jag tycker så synd om honom!! Det gör jätteont i mig när han gallskriker av smärta, och det enda jag kan göra är att hålla honom och se på när tårarna rinner från hans ögon och vänta tills knipet går över. Usch!

Nu blir det helt mjölkfritt för mig de närmsta dagarna, veckorna och månaderna. Men jisses vad jobbigt det kan vara att ta bort mjölk. Ska laga köttfärslimpa med sås och potatis idag, men jag kan inte göra sås på mjölk. Tog fram en pulversås och läste på innehållet, jo visst fan innehåller det mjölkprotein. Så vad jag gör för sås? Jo, vanlig sås - och så får jag äta köttfärslimpa och potatis - utan sås. Jörk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar