söndag 22 juni 2014

Sjuk midsommar och förstörda jordgubbar

Det var tänkt att vi skulle åka hem till mor min i midsommar, och äta god mat och umgås. Men stackars mamsen åkte på en dunderförkylning med hög feber, så istället fick vi åka och hämta maten hon fixat och så fick vi äta här hemma i lugn och ro. Det var synd att det blev så, men maten var supergod och vi hade det lugnt och bra här hemma.

Lilleman fick sin allra första vaccination nu denna veckan, i torsdags. Stackars liten hade inte sovit på hela dagen när vi kom dit, säkert för att han kände att jag var alldeles nervös och lite rädd. Bara tanken på att min lilla pojk skulle få ont, att jag skulle låta honom få ont - usch det kändes i mammahjärtat! Men det gick såå bra! Han reagerade inte alls när han fick första sprutan, och när han fick den andra så gnällde han till i någon sekund, men kunde sedan tröstas och sen var det bra med det. Snacka om att jag blev som en stolt hönsmamma haha. Här sitter jag och gråter och är rädd, medans lilleman verkade ta det med ro.
Under dagen sen hade han lite ont i benen, vilket märktes med lite xtra skrik och gnäll såfort man bar honom lite fel. Helt okej! Det är okej att vara ledsen när det gör ont. Mycket mer har det inte blivit hittills iaf. Jag väntar fortfarande på feberreaktion men den har inte kommit än, och det har gått 3 dgr nu sen han fick sprutan.

Nu i midsommartider så säljs det ju en hel del jordgubbar. Jag ÄLSKAR jordgubbar. När säsongen är slut för året så längtar jag tills nästa sommar kommer, så jag kan få vräka i mig mer jordgubbar! Men... nu har jag en liten bebis här hemma. En bebis som tydligen reagerar med magont och utslag på jordgubbar. Fan alltså! Nu kan jag inte äta jordgubbar mer, och åååh så besviken jag blev när jag upptäckte detta. Mina jordgubbar, min jordgubbsfrossa är förstörd. Jag hann iaf kränga några skålar med jordgubbar innan jag upptäckte detta...

Jaja, livet går vidare. Jag får börja längta efter nästa sommar lite tidigare än jag räknat med, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar