onsdag 20 augusti 2014

Pillerstopp?

Jag har varit dunderförkyld de senaste två veckorna. Första veckan "bara" nysningar och mycket snytpapper, men denna veckan halsont, feber och influensa värk i muskler och leder. Jag ser ingen förbättring heller, snarare blir det bara sämre. Varje ny dag - lite mer ont, lite mer trött, lite mer feber.
Jag har tidigare varit väldigt restriktiv med vad jag stoppar i mig för tabletter. under graviditeten åt jag INGET trots att jag ibland kanske hade behövt för att lättare ta mig igenom den där värken.
Men nu, när sömnbristen redan är där, när det inte går att lägga sig i soffan hela dagen och se på film - så har jag känt att jag måste ta tabletter för att ens kunna klara dagen med Liten. Jag har dock inte gått på fulldos, utan bara tagit tablett när det är som värst. Men...
Nu har jag ont i magen, som jag ALLTID får nr jag tar tabletter. Magkatarren gör sig påmid, och nu har jag även fått en svag smärta kring levern. Jag är som en skröplig gammam tant, jag tar skada direkt av alvedon och annat skit haha.
Så nu sitter jag här med feber, djävulskt ont i halsen och sådan smärta i nackmusklerna och mina fingerleder att det är riktigt svårt att skriva här. Ska jag våga förstöra magen ännu mer och på leverskador? Eller ska jag sitta här i mitt elände med ett barn jag inte orkar ta hand om pga av smärtan?

Örk.

Klockan 11 idag ska vi dessutom till bvc för vaccination. Så ikväll lär jag ha en bebis som är extra ledsen.

En anhörig ligger dessutom inlagd på sjukan här, som jag ska ge mig ut till senare mot kvällen - när lilleman är lite grinig och jag med min sjuka.

Jag har inga förhoppningar om att denna dagen kommer bli annat än eländig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar