söndag 16 november 2014

I'm dying

Jag känner att veckan som kommer är veckan jag kommer dö av sömnbrist. Ja, det är sant.

Jag har varit förkyld i en månad nu, om inte mer. Lite då och då blommar den upp med snorig näsa, hosta eller halsont. Nu har jag halsont och influensasymtom. Det har väl gått an nu när sambon är hemma för helgen, men imorrn åker han åter iväg till jobbet och jag blir ensam i veckan med en lilleman och influensan.
De senaste två nätterna har lilleman sovit, men jag har haft vakennätter. Inte somnat förrän efter midnatt. Jag kan inte sova när jag är sjuk, och jag har ingen chans att återhämta mig, för lilleman har aldrig varit någon långsovare på dagen.

Så ja, detta är veckan jag kommer dö av sömnbrist!

Ja, lite sjuk blir man ju ibland. Men inte kan jag krypa ner under täcket en hel dag och vila bort sjukan. Nej istället måste man vara igång och dra ut på förkylningen lite till, för vad har man för val som förälder?

Det har varit så mycket motgångar den sista tiden. Ekonomin är usel och min bil krashade totalt. Jag har verkligen inte pengar att köpa en ny bil... Plus minst en månads konstant extra trötthet pga av denna *köns-svordom* förkylning. Jag har svårt att hitta motivationen just nu. Jag ser inte ens fram emot julen längre. Den är bara ännu ett stressmoment med extra utgifter. Fan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar