måndag 24 juni 2013

Jordgubbar till frukost

Jordgubbar är något av det bästa som finns på sommaren. Jag köper t.o.m. jordgubbar långt innan de svenska kommer ut på marknaden. Men de måste ju smaka rätt, och det är ju svenska jordgubbar som är grejen. När det börjar säljas jordgubbar vid affärerna och längs med vägarna - då är det sommar på riktigt!

Jordgubbar med grädde och mjölk - anledningen till varför jag går upp i vikt om somrarna!
Jag har en liter kvar i kylskåpet, och jag lär köpa mer. Idag unnade jag mig detta till frukost. Lite nyttigare kan det bli om jag istället tar turkisk yoghurt, men det tillhör ju inte min idé om hur man ska äta jordgubbar. Träning och nyttig mat är mitt mål, men jag lyckas alltid hitta på ursäkter. Sån är jag, och det är fruktansvärt svårt att ändra på det. Varför gör man bara inte det?

4 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Kul att se dig idag, lika söt som vanligt.
    OP gick snabbt och jag hämtade Ingvar redan vid 16-tiden.
    Ha det så gott <3
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det gick bra! Det går som löpande band på op. :-) Ja det var en trevlig överraskning att ni satt där just när jag skulle börja jobba. Kramen

      Radera
  2. Lite kul =) Min pappa vill absolut ha ovispad grädde till jordgubbarna på midsommar. Själv är jag lite mer liberal och föredrar glass. Har också börjat testa jordgubbar i mat såsom sallader.

    Något som är gott är choklad-philadelphia som pålägg med färska jordgubbar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh chokladphiladelphia ska jag verkligen testa. Låter mums!

      Radera