måndag 15 juli 2013

Husägare och fisk-spa

Helgen är över, och vi bor inte längre i en lägenhet. Vi har nu sovit tre nätter i vårt hus, och vi kände direkt hur skönt det var att få ha sitt eget hus. En egen trädgård och stora ytor. Jag lovar att bilder kommer komma upp snart, men just nu är det fortfarande ganska rörigt med flyttlådor, och eftersom min bärbara dator inte fungerar för trådlöst internet så har jag det svårt att få till internet-tid här.

Allt har iaf gått bra. Vi var ett par stycken som hjälpte oss att flytta, och det var ovärderligt! Tänk så mycket "skräp" man har som ska med i flytten. Just nu är vi så trötta att vi knappt orkar göra någonting. Imorgon fortsätter min arbetsvecka, och det känns lite vemodigt eftersom jag inte riktigt återhämtat mig från ansträngningen - fysiskt och psykiskt. Jag hoppas på varmt och klart väder imorgon, så att jag kan komma hem sent på kvällen efter arbetspasset, och få min första njutbara sommarkväll som avkoppling efter ett arbetspass.

Utöver vårt fina hus finns det ju en sjö bara fem minuters promenad härifrån, och dit traskade vi på morgonen idag. Där upptäckte vi att i sjön finns det massvis med småfiskar, som inte var ett dugg rädda. Jag satte ner mina fötter och fick mig en gratis hud-peeling. Kanske inte de effektivaste fiskarna i branschen, men gratis fisk-spa har vi iaf! Kan bli lagom kul när man ska ta sig ett dopp. Kan bara hoppas att fiskarna inte tuggar i sig på de mest olämpliga ställena, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar