söndag 11 augusti 2013

Illamående

Nu är min blogg lite mer avskärmad från mitt privata officiella liv. Facebook är kul, men jag vill inte behöva radera fb-vänner bara för jag inte vill att de ska läsa allt. Jag hoppas att ni som är kvar kan bli lite mer aktiva i ert kommenterande, haha.

Så, nu kan jag äntligen börja skriva som jag vill. Och skulle andra få nys om vad jag skriver så gör dte inget längre, för imorgon kommer hela världen att få veta ändå (jobbet). Jag är ju gravid. Det är därför jag har skrivit som jag gjort, mått dåligt osv.

Jag var alldeles för naiv som trodde att jag kunde dölja detta från arbetsplatsen. Men nu spyr jag som en gris, och imorgon går jag tillbaka från jobbet efter att ha sjukskrivit mig i en vecka utan att berätta varför. Min anställning tar slut nu veckan som kommer. Det känns som jag har sabbat alla chanser jag hade till en förlängning med den här graviditeten, som inte går att dölja. Ni håller väl tummarna för mig?

6 kommentarer:

  1. Grattis. Håller tummarna och önskar dig allt gott =)

    SvaraRadera
  2. Söta vän <3
    Grattis och hoppas att du snart blir av med ditt illamående...
    hoppas även att det ordnar sig med jobb, håller tummar och tår ;-) det vet du..
    Många kramar till er
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva. Det börjar faktiskt lätta lite nu :) Knack knack ta i trä!

      Radera
  3. Underbara du, så glada vi är att en liten kusin till ska få se dagens ljus... Ang jobbet kan dom inte välja bort dig för att du är gravid, det har dom ingen rätt till, dessutom behöver du inte berätta att du är gravid fören du vet att du får fortsätta jobba och inte ens då, enligt lagen behöver man inte meddela sin chef fören 2 månader innan man ska gå hem på föräldraledighet, Så du har ingen anledning att säga något på jobbet till dom du inte vill!
    Lycka till, vi tror på dig! KRAMEN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju varit tvungen att berätta för en del i personalen, eftersom jag sjukskrev mig så mkt och att jag sprang och kräktes på arbetstid "nej jag lovar det är inget smittsamt, jag är gravid". Så just nu vore det ganska otroligt om ingen berättat för chefen :/

      Radera