söndag 18 augusti 2013

Namn

Att komma på ett bra namn till bebis är INTE lätt. Än sålänge har jag (vi) väldigt svårt att komma på bra pojknamn. Det har alltid varit flicknamn som jag har tänkt på. Kommer ju få smått ångest över detta. Det är ju ändå ett namn som ska följa med ungen resten av livet. Ungen ska trivas med det, hen ska inte bli mobbad för det, det ska inte vara helt knäppt och påhittat utan ett namn som är känt, men som inte är vanligt. Ja herregud...

Jag har mina absoluta favoriter, och det är Alva och Alfred. Men nu har jag ju en sambo som också har sina favoriter. Svårt, svårt.

Här är min lista just nu, under de kommande månaderna lär den bli längre, och det blir svårare att välja. Kan vi inte bara kalla ungen för bebis?
  • Alva
  • Amelie
  • Dora
  • Alfred
  • Melker

2 kommentarer:

  1. Dora är kanske inte super ur mobbing perspektivet... ? Fint men det krävs inte mycket fantasi för att byta första bokstaven och fantasi är inte något som barn saknar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur menar du nu, med första bokstaven? Vilket ord tänker du på?

      Radera