måndag 9 september 2013

Det börjar bli mer roligt

Kanske är det för att min jobbsituation är löst. Kanske är det för att illamåendet har blivit mindre krävande. Jag är gladare nu! Det är lite mer kul att vara gravid nu. Visst jag har fortfarande kvar mitt magfett sen tidigare, vilket gör det svårt att se om jag börjar få en bebismage eller inte. Men jag känner det. Jag känner livmodern, och det är spännande. Tänk, bakom den där väggen av kött och blod så sprattlar en liten krabat runt. Lite alienaktig, men ändå en liten bebis. Dessutom känns det inte alls långt kvar till det där ultraljudet. Går in i vecka 14 imorgon, och då är det bara fyra veckor kvar tills det är dags.

Sen är vi ju i princip halvvägs genom graviditeten då med. Detta går snabbt, men ändå så långsamt. När jag börjar arbeta heltid igen så kommer tiden gå snabbare.

Jag går runt och hoppas att jag får känna det där första fjärilsfladdret från bebis snart. Det där fladdret som man misstar sig på gaser för! Det enda jag är orolig för nu är att moderkakan ska ligga på fel plats. Antingen att den ligger i framvägg så det kommer dröja till över vecka 20 innan jag känner något från bebis, eller att den ligger föreliggande så att det måste bli ett planerat kejsarsnitt. Det är min värsta mardröm just nu. Jäkla moderkaka....


1 kommentar:

  1. härligt att det känns roligare!
    sv: tack för din åsikt, gillar också den svarta :)

    SvaraRadera