fredag 27 september 2013

En misslyckad konstnär

Jag vill börja göra något nyttigt med mitt ritande. Göra en samling, typ som en kollektion, ställa ut, sälja professionellt. Men när jag kommer så långt som att tänka mig att ta fram papper och penna, så är det inte kul längre. Planerna är mycket roligare.

Förstår inte varför! Tänk så mycket tid jag skulle kunna lägga på detta, och kanske lyckas? Men det är väl just det. Jag anser inte att mina teckningar är värda något. Vem skulle vara intresserad av att köpa mina alster? Detta bottnar nog i att jag är rädd för att misslyckas, så det är inte ens värt besväret att ta fram ritblocket. Ingen sund människa skulle vilja ha mina verk på väggen. Och hur mycket skulle det kosta mig att lansera mig för allmänheten? Pengar som i mina ögon är bortkastade, för jag kommer aldrig få igen de pengarna. Jag har inga datakunskaper, så jag kan inte skapa en egen hemsida/webshop. Att hyra lokal och ställa ut skulle kosta, och vaddå - locka dit två besökare?

Nej jag har helt tappat suget på det där med att rita, även om jag innerst inne vill pyssla med det i större skala.








2 kommentarer:

  1. Sötaste svägerskan, du är så duktig och jag är övertygad om att det finns många med mig som säger så, du har ju beställningar på lager, så folk måste ju tycka om vad dom ser =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo problemet är ju att jag inte orkar med, eller tycker det är kul längre. :/

      Radera