onsdag 30 oktober 2013

Bebisshopping på Gekås

Igår var jag, svärmor och ena svägerskan uppe i Ullared. Det var jag som drog ihop hela resan eftersom jag tyckte det kunde vara bra att köpa hem allt krimskrams som behövs inför bebis ankomst. Det blev en hel del. Svärmor fick tag på en del julklappar och lite till sig själv, mer än hon hade tänkt såklart, haha. Svägerskan lyckades få tag på alla julklappar och en liten ny garderob till sig själv.

Hade det inte varit så mycket folk där, så hade jag nog dröjt mig kvar lite och letat julklappar och något kul till mig själv. Men den energin fanns inte när man hela tiden hade människosurr och mkt ljud runt omkring sig. Så i princip blev det massor med bebisgrejer, lite kläder till sambon och någon enstaka julklapp som jag lyckades hitta när jag gick förbi hyllorna. Hade kunnat köpa massor med bebissaker till, men jag stod hela tiden och tänkte "behöver jag detta, behöver bebis detta?" vilket resulterade i att jag bara köpte tråkiga saker istället för gulliga gosedjur och lekgrejer hehe. Tänkte också att julen närmar sig, och vi lär säkert få en del bebissaker av tomten och även en del när barnet är fött.

Så nu har jag sängkläder, täcken, skötbädd, badbalja, handdukar, plastad frotté, filtar, åkpåse, amningskudde och lite annat krimskrams som kändes nödvändigt.
Babysitter och babygym och lite annat bra att ha kommer jag att få från nära och kära. Det stora som saknas nu är ett skötbord och babyskydd, barnvagn har vi ju redan fått tag på (kan lägga upp bild på det senare).

Jag är riktigt nöjd med min shoppingrunda, och det känns bra och roligt att börja köpa hem för vårt barns hemkomst. Alla tre var nog riktigt nöjda med dagen, och vi hade det trevligt till tusen.

2 kommentarer:

  1. Vi har ett enkelt ikeaskötbord "sniglar" som du kan få köpa för 50 kr :) synd du redan köpt amningskudde o skötbädd för de hade jag också som du kunde fått köpa billigt, knappt använt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det kunde vara bra :) Jag hör av mig på telefonen.

      Radera