söndag 3 november 2013

Halloween och erfarenheter

Helgen är fullspäckad med familjeträffar. Det är verkligen behövligt att träffa lite folk, särskilt delar av familjen. Medans de andra är ute och roar sig på halloweenfest så sitter jag här själv i huset och försöker hålla ögonen öppna. En nattklubb är ingen bra plats för en gravid blivande mamma, som är trött. Bebis har ju börjat höra ljud, så hen sprallade på en del när jag var på klubben innan jag stack hem. Inga rave-fester för hen inte! Ville ju se alla roliga kostymer och sminkningar iaf.

Jag sitter här och funderar på framtiden, på mitt förflutna och hur mycket jag vet nu som jag inte visste då. Jag har kommit på att det är just detta som är charmen med att åldras - erfarenheterna man får och livskunskaper man lär sig. Skulle aldrig byta bort min erfarenhet och kunskap mot ett yngre jag. Tänk så mycket jag kommer ha i mitt liv, i min kropp, när jag blir gammal och grå.
Tror jag har kommit in i en fas där jag inte längre är rädd för att åldras, även om jag såklart kan önska att tiden skulle stå stilla för ett tag. Min sambo har omedvetet hjälpt mig i detta. Jag ser på han som en tolv år äldre person än mig, och jag ser livserfarenheten, klarsyntheten och den objektiva världsåskådningen som kan komma med åren. Tänk så mycket som jag inte vet, men som jag kommer att veta lite mer av om några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar