fredag 18 oktober 2013

Kicking

Nu vet jag att jag inte inbillar mig. I morse kände jag puffar ute på magen från lilla bebe. Det är så mysigt! Det säger jag nu innan hen blir stor nog att sparka på revbenen, haha.

Jag har iaf kommit underfund med hur jag kunde känna hen så tidigt i magen (redan i v16) trots moderkaka i framvägg. Längst ner så är det nog ingen moderkaka i vägen, och det är ju där jag har känt alla rörelser och sparkar från första början. Nu den senaste veckan har jag även känt längst upp på kanten av livmodern. Hen blir ju starkare och starkare, och rörelserna blir mer distinktiva.
Jag har även känt av sparkar upp i magen, för att sedan känna hur livmodern spänner ut sig, och sedan några sparkar längst ner. Har alltså kännt när hen vänt på sig i sitt livliga tillstånd.

Denna är väl ganska känd på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar