lördag 19 oktober 2013

Ryggont

Den senaste veckan har smärtan i min rygg bara blivit värre och värre. Kom hem från arbetet idag och hade ångest, för om jag har såhär ont nu, HUR ska jag kunna arbeta 100% tills sista januari, och förhoppningsvis lite till?!

Det började som nån slags muskelfästevärk kring svanskotan. Nu känns det mer som att det sitter i skelettet. Hela ländryggen känns kaputt. Böjer jag mig något strålar smärtan upp genom ryggraden halvvägs upp i ryggen. Det knakar i höftlederna när jag går så pass att jag känner knaket upp i nacken, som en vibration som sprider sig.
Jag antar att alla tunga lyft på arbetet har gett mig detta. Innan kunde min kropp säkert hantera det, eftersom jag aldrig haft såhär ont innan. Men nu med en växande mage och ett ostabilare bäcken så har påfrestningarna bara byggts på.

Jag vet inte ens om detta har orsakats av någon form av foglossning, men foglossning sitter väl ändå inte i korsryggen/svanskotan/ryggraden....

Nej, kanske kan jag stå ut tills besöket på MVC om lite mer än en vecka. Men går det inte får jag ringa in och be om en sjukgymnast som kan hjälpa mig snarast. Fortsätter det såhär i denna takten så lär jag vara sängliggande om två månader, med någon som får komma och mata mig, byta blöja och tvätta mig.

2 kommentarer:

  1. Du måste ta det tungt med tunga lyft... du har säker överbelastat lite... Jag hade med ut i ungefär samma vecka, då fick jag ischias, men det bara försvann helt plötsligt! Hoppas det inte blir värre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas iaf att det kan hålla sig på denna nivån, för då kan jag stå ut. Men blir det värre så lär jag få gå med kryckor eller värre. Det gör riktigt ont.

      Radera