fredag 4 oktober 2013

Nya musikupptäkter

Jag är medlem i en hel del grupper på facebook, bland annat en hel del som handlar om naturlig förlossning, doulandet, sen avnavling och hemförlossning. Jag får därför ett konstant infoflöde om nya rön och gamla rutiner i Sveriges förlossningsvård. Både nyttigt och skrämmande, beroende på vad man läser.

Anywho... Någon lade upp denna videon:


Den innehåller fina och vackra bilder på kvinnor i förlossningsarbete till efter att barnet är fött. Ja, det finns bilder på när barnen kommer ut, men det är smakfullt gjort och inget fult/äckligt alls. Inget blod eller kladd. Bara fint.

Nu till själva rubriken till mitt inlägg. Eleanor Murray, med låten Electric Sky spelas i högtalarna. Jag har upptäckt min nya favorit! Vacker röst, vacker musik. Naket men effektfullt. Lite som Anna Ternheim, men Eleanor är mer i min smak än Anna. Härligt.

Jag har hittat min spellista inför förlossningen iaf. Och när jag lyssnar på henne ska jag minnas videon jag såg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar