måndag 11 november 2013

Att kriga

Nu har jag tagit mig igenom en 6-dagars jobbvecka, med ledighet endast på onsdagen som gick. Det gick relativt smärtfritt. Tidigare har jag blivit så trött i kroppen att jag fått infektioner, och att det såklart var skitjobbigt med sådana veckor. Men denna gång gick det bra. Visst de sista dagarna var jag inte så pepp på att jobba, men det var inte med tunga steg jag gick till jobbet heller.

Jag har verkligen börjat trivas med det jag gör. Jag känner mig säkrare i min yrkesroll och det gör det hela lite lättare att gå till jobbet. Sen tror jag också att det är vetskapen om att jag inte kommer jobba så länge till, som gör att jag orkar lite till nu. Jag går hem sista januari, och om jag ska jämföra tiden som gått så är jag bombsäker på att jag kommer stå där i januari och undra vart tiden tagit vägen. Tiden går snabbt när man trivs och har det bra. Igår satt jag och sambon och nästan förundrades över hur bra och kul vi har det. Båda är på gott humör den mesta av tiden, vi skrattar varje dag, vi har ett fint hus, vi har jobb och vi har en sprattlande lite bebis på bakning. Vi har kommit in i en period som får räknas som den bästa i våra liv hittills.

Många gravida har sagt är när väl illamåendet är över och man ännu inte är höggravid, så mår man som bäst. Bättre än man gjorde innan. Jag kan hålla med om det nu. Jag har energi att orka så mycket mer. Det gör livet lite lättare. Även om såklart jobbet sliter på min stackars kropp, så känns det ändå bra.

Så, jag har krigat mig igenom en lång vecka, och imorrn börjar ännu en veckas arbete. Men det är lättare att kriga sig igenom allt när man vet att man har det jäkligt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar