tisdag 5 november 2013

Goda nyheter, igen!

Bortsett från att jag är gnällig och trött och sliten, så går det mesta i nedförsbacke med medvind. Bara att hissa upp seglet så glider jag med.

Jag fick ju en anställning till och med sista januari 2014, och jag tänkte att det var ju en bra tid att gå hem på mammaledighet (med havandeskapspeng). Idag pratade jag med chefen om detta. Jag är ju så mäkta duktig i mitt arbete som sjuksköterska i bemanningen, så hon skulle försöka övertyga personalarna om att förlänga min anställning. Typ till fast anställning, och att jag går på mammaledighet med ett jobb som väntar på mig när jag är redo att jobba igen. Bara det faktum att de då skulle behöva ta in en vikarie för mig, känns ju najs haha.

Meeen jag vet ju att personalarna är snåla, så det kan bli svårt att få till den där anställningen, hur bra min chef än är. Men jag har definitivt jobb som väntar på mig efter föräldraledigheten, ett vikariat, eftersom jag arbetat så pass länge i landstinget nu.

Wiiiiiii!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt om du får havandeskap, jag fick det inte och inte heller min kollega... se till att skicka in ansökan i tid bara, för det är lång handläggningstid på det! Jag håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla som fått barn på mitt sjukhus verkar ha fått det. Men jag hoppas inte på för mkt :P

      Radera