onsdag 11 december 2013

Granen står så grön och grann i stugan

Hade sen lång tid tillbaka planerat att skaffa en riktig julgran, nu när man bor i hus och allt. Men sen tog tröttheten över och energin tog slut, och jag beslutade att det blir ingen jäkla julgran! Vi ska ju ändå inte fira jul i huset. Men så en dag fick jag ett energirus och jag körde iväg illa kvickt och köpte den där granen. Det ångrar jag inte en sekund.

Så mysigt att få se den stå där. Julkänslan är total. Den luktar gott och dessutom tycker jag den blev riktigt fin med mina dekorationskunskaper haha.
Tyvärr råkade granen trilla omkull med allt pynt på sig, och en av mina finaste dekorationer gick sönder. Jag ska köpa superlim och försöka laga den, för dyr var den också! Men nu står den stadigt igen med lite hjälp av sambons starka fingrar som kunde skruva till den ordentligt, hehe.

Jag blev så glad när jag fick till den rätta känslan. Minnen från min uppväxt var det som flög upp, och den där gungstolen är perfekt för tomten att sitta i när han kommer och ska dela ut paketen. Ja, jag tycker fortfarande det är kul när tomten kommer. Nästa år ska det definitivt bli såhär, och med en liten vid nästa jul så ska jag försöka få till en lugn och avstressad atmosfär. Det värsta jag vet är när det blir för stressigt och hektiskt under julaftonen. Man ska liksom kunna sitta ner och umgås utan att ljudnivån ska vara skyghög och att man ska inte behöva stressa för att hinna med nästa moment.

Jag hoppas att jag kan hitta den julefriden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar