fredag 31 januari 2014

Checklistan

Nu när jag är ledig i hela 1½ månad innan bebis ankomst, så har jag en lista på saker som jag vill eller ska göra innan mitt barn kommer hem.

Målat naglarna har jag gjort! Lite löjligt men jag njuter av att kunna piffa till mig lite utan att behöva tänka på att jag måste ta bort lacket igen nästa dag. Inom vården får man inte ha sina naglar målade, och kortklippta ska de vara med.

Nästa grej jag fixat är spjälsängen. Jag har skruvat ihop delarna, modifierat den så den passar bredvid vår säng, och målat den. Jag ville nämligen ha en säng som var öppen på ena långsidan, så att jag lätt kan sträcka ut en hand till mitt barn, och dra över hen till mig när det ska ammas på natten.
Ska bara låta allt torka ordentligt, sen ska jag bädda fint och ställa sängen på plats. Ett steg på vägen till ett bebisanpassat hem.

Nästa grej är att få hit skötbordet, och det får jag imorgon förmodligen. Får se om jag vill måla den också eller ej. Sen ska det köpas tillbehör till den med, hygienartiklar inkl. blöjor och lite annat smått och gott som jag vara bra att ha på skötbordet.

Nästa projekt är att städa igenom hela huset, från tak till golv.

Därefter ska jag ställa upp vart jag vill ha alla bebissaker, som t.ex. babysittern. Bara lite småplock med andra ord.

Därefter kommer den obligatoriska packningen av förlossningsväskan, sen väntar vi med spänning på att det hela ska sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar