söndag 26 januari 2014

Mammaledig

Nu, nu är det slut. Nu kan jag börja ägna mig åt att få hem det sista till barnet och få ordning på bebismöblerna och kanske f ordning på huset med.
Men jag har även arbetat några dagar med patienter som drabbats av vinterkräksjukan, och idag känner jag mig väldigt mosig i kroppen, med lite magknip på köpet. Får hoppas att det bara håller sig så.

Nu är jag även inne i vecka 34 av graviditeten, och det börjar kännas att det närmar sig slutet. Inte bara fysiskt med magen, utan även psykiskt. Man börjar bli riktigt trött på det. Men man känner också att det börjar närma sig starten på den mest omvälvande och livsförändrande händelsen någonsin. Det är stort. Vi ska snart bli föräldrar.

Men ja, jag är riktigt trött på magen, vilket jag iofs varit väldigt länge. Men jag hittade en bild som jag måste titta på lite ibland, för det här med att vara gravid, är ju faktiskt ganska otroligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar