måndag 20 januari 2014

Positiv vecka

Efter att ha arbetat sex pass på sju dagar förra veckan, så var det riktigt skönt att få sova ut i morse. Jag låg till och med vaken i en timme och bara filosoferade innan jag steg upp. Denna veckan är allt annat än negativ.

Idag har jag som sagt bara haft en ledig dag, då jag kunnat återhämta mig lite. Imorgon ska jag på gravidmassage - och oboy vad jag längtar, kroppen längtar efter lite avkoppling. Efter det blir det APT på jobbet, och då bjuder jag på fika. Det är ju sista gången som vi träffas i bemanningen innan jag går hem på mammaledigt.
På kvällen är jag bjuden på Party Light hos en gammal vän, vilket jag vill gå på, men jag får se om jag orkar med.

Så på onsdag börjar min arbetsvecka igen, om jag inte är obokad för då blir jag ledig. Annars är det arbetspass onsdag till söndag - SEN är jag mammaledig! Fem arbetspass, sen är det slut. Sen är jag mammaledig i minst ett år.

Just känslan av att få gå hem i väntan på att föda sitt barn, det är en mäktig känsla för mig just nu. Det är ju inte alls långt kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar