tisdag 21 januari 2014

Sista APT

Idag var jag på APT på jobbet, det sista jag hinner gå på. Jag bjöd på fika och det var trevligt. Men jag måste erkänna att det känns jäääkligt skönt att lämna blekingesjukhuset för ett tag. Personalbristen och den ökade vårdtyngden och med alla överbeläggningar, och som grädde på moset, dålig sammanhållning ute på avdelningarna och mobbingfasoner bland personalen; det ska VERKLIGEN bli skönt att få gå hem. Situationen är nästan kaosartad just nu och alla går på knäna, vilket i sig bidrar till sandlådestadie och en jäkla massa frustrationer.Vi i bemanningen blir ju såklart påverkade, när vi ser allt detta dagligen. Vi kan bara skatta oss lyckliga som inte sitter fast på en avdelningen där man ska behöva stå ut med detta varje dag. I bemanningen kan man gå in och gör sitt jobb, och sedan gå hem utan att ha tagit med sig alla avdelningsbeskymmer.

Så det ska bli skönt att gå hem när det är sådant kaos på sjukhuset just nu. Jag får bara hoppas att det har lugnat ner sig, och ännu hellre, blivit bättre tills jag ska komma tillbaka om lite mer än ett år.

Pjuh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar