måndag 10 mars 2014

Den beräknade veckan

Denna veckan är det beräknat att bebis ska komma ut. Får se om hen lyckas med det, eller om jag som så många andra förstföderskor får vänta ytterligare någon vecka.
Nu när det har varit underbart väder med värmande solsken och klarblå himmel så har det varit lite lättare att njuta av dagarna. Har varit ute mer eller mindre varje dag, och det är uppiggande för humöret. Man får en känsla av att dagen har varit meningsfull istället för olidlig som jag upplevt många dagar annars.

Magen har faktiskt sjunkit ner lite, men inte så mycket. Fick försäkrat av min barnmorska på MVC att bebis kan komma trots att hen inte fixerat sig helt, men det känns ändå som att förlossningen är en bit fram fortfarande. Men som min kära kusin sade till mig innan; Ingen har varit gravid för evigt! Så sant som det är sagt. Jag har ju ett spann på hela mars som man kan förvänta sig att bebis ska anlända på, så jag fortsätter väl bara att vänta då.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar