tisdag 11 mars 2014

Hopp om framtiden

Idag har varit en produktiv dag för mig, gällande mina tankar. Mycket av min förtvivlan och hopplöshet, kring väntan på att bebis ska komma, har jag lyckats tränga undan till förmån av mer positiva tankar kring den närmsta framtiden. Med det menar jag framtiden inom det närmsta året.

Jag ser fram emot våren och sommaren här i huset. Vi har faktiskt ett underbart hus. Ett stort fint hus som vi kan njuta av under hela året, men särskilt nu när solen är framme och man känner värmen. Trädgården ger oss alla möjligheter vi kan få, för vad vi nu vill ta för oss. Vi bor så nära skogen och landet man kan bo, utan att det blir ensligt och otillgängligt. Nära till naturen och endast ljud skapade av naturen gör att man känner sig till frids med att bara ställa sig utanför dörren och andas in friskluften - luft som för det mesta doftar av skog och jord, men som ibland doftar friskt av hav.

Och tänk, vi ska dela detta med ett litet barn. Hela husköpet var såklart också en tanke på att vi skulle kunna uppfostra våra barn här, och just nu kännas allt bara så lyckat!
Jag har fast anställning, min sambo har fast anställning. Ekonomin kommer bli knaper det närmsta året, men det känns verkligen som att vi har lyckats skapa de allra bästa förutsättningarna för vårt barn (enligt våra ideologier och värderingar). Vi kommer att kunna ge hen en trygg och intrycksfull utemiljö, vi kommer kunna unna hen och oss det vi behöver även om vi får spara ihop lite ibland, och alla rummen i huset möjliggör för vilda inomhuslekar men också för lugna avskilda stunder tillsammans. Men mest av allt - vi kommer kunna ge barnet all den kärlek och omtanke som ett litet barn behöver, bara genom den faktiska vetskapen om att jag och sambon har det så bra tillsammans.

Ja, jag är verkligen hoppfull om framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar