måndag 7 april 2014

Familjehelg

Helgen som gick har verkligen varit underbar. Lillemans farmor var här i lördags och hon hade med sig matlådor. Sen kom mormor med bihang och de stannade till morgonen idag, och de har skött matlagningen och även kunnat avlasta mig en del med lilleman. Det var längesen man kunde äta gott och känna sig bortskämd. Guld värt!!

Idag kom även morfar med sällskap. Det var så längesedan vi sågs och jag hoppas vi kan träffas lite mer framöver. Om några veckor när lilleman är större och magbesvären kanske lugnat sig lite, så kan ju även vi dra ut på äventyr och hälsa på folk. Försöker tro att det kommer bli lite lättare framöver när lilleman växt till sig. Det är inte lätt just nu med en liten bebis som har ont i magen det mesta av den vakna tiden. Han är ju dessutom vaken längre stunder vilket innebär längre stunder av tröst, buppande och tröstamning - vilket ger mindre tid för mig att få till vardagen. Idag tog det två timmar att få i mig en liten skål med jordgubbskräm till frukost. Det märks. Har haft många blodtrycksfall idag, och jag kan bara anta att det beror på sömnbristen, näringsbristen och vätskebristen. Ja jisses, inte lätt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar