söndag 6 april 2014

Namn

Jag virkade ju en dopklänning för cirka tre år sedan. Problemet är bara att jag nog aldrig kommer kunna använda den till något av mina barn. Den är helt enkelt för liten, och ska jag få små klumpar till barn så hinner de växa sig större än klänningen på bara någon enstaka vecka. Det är så synd, den är verkligen så fin och speciell. Det är ju ingen vanlig dopklänning. Jag har dock inte testat den på han, men det är tydligt att det aldrig kommer gå.
Vi ska inte ha något kyrkligt dop, så egentligen behöver man kanske inte en dopklänning. Vi satsar på en namngivelseceremoni, och eftersom dopklänningen ändå inte passar så kan man ju ha den ceremonin när det passar. Som till exempel under försommaren när man kan vara ute trädgården. Egentligen behöver man kanske inte ens ha en namngivelseceremoni, men jag tycker ändå att man ska göra något för att fira lillemans ankomst. Det är ju ett utmärkt tillfälle för familjen att samlas. Familjen är något jag värdesätter högt.


Problemet är väl bara att hitta ett datum som passar... Planering är egentligen inte min starka sida, då mina planer brukar ändras eller försvinna upp i rök.

En annan sak som behöver ett namn är min blogg. Sanningar och spekulationer är inget jag längre kan relatera till. Det har liksom inget med bloggen att göra. Så vad ska jag döpa bloggen till? Så svårt... Räcker det med något simpelt som Idas blogg? Nej usch vad trist! Eller ska jag namnge bloggen efter vad jag är? Exempelvis Mamma Ida? Mammida... Sjuksköterskemamman? Nej sjuksköterska kan jag nog inte ha i namnet, det blir ju ändå inte så mycket skrivet om just det ämnet. Nej bloggen kommer nog handla mycket om mitt liv som mamma till en liten son, så ett namn som antyder till just det vore nog bra.
Får se vad det blir. Jag kommer antagligen testa mig fram lite, så varje gång ni går in här kanske ni får se lite olika namn som poppar upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar